piątek, 23 sierpnia 2013

Romania 7-8

Zostaliśmy na kempingu w Rasnovie (niedaleko Brasova) na dwie noce. Planowaliśmy odwiedzić kilka zamków w okolicy i pojechać do Brasova.
We stayed on camping place in Rasnov ( near to Brasov) for two nights. We had plan to visit a few castles in neighborhood and go to Brasov.

We wszystkich relacjach z wypraw innych czytałam, że nie jest najlepszym pomysłem wybierać się na zamek Bran. Może jest to najsławniejszy zamek w Rumunii - zwany zamkiem Drakuli, mimo że "Drakula" spędziłam tam tylko kilka nocy..
In all relations from trips other people I read that is not best idea to go to Bran.
Maybe it is the most famouse castle in Romania - it is  known as Dracula's Castle,
even though"Dracula" apparantly spent there..a few nights...

Rezultat jest taki, że zaparkowaliśmy na tym miejscu ..płacąc jak za dwa samochody(!) a kiedy zobaczyliśmy kolejkę po bilety...decydowaliśmy żeby pojechać dalej:)
Results are that that we parked our bikes in this place..and we payed like for...two cars(!) and when we saw line for tickets.. we decided to go farther:)

Następny przystanek - zamek Peles w Sinaia.  Pojechaliśmy piękną drogą z Rasnova do Sinaia ( przez góry i mnóstwem fajnych zakrętów ) ale niestety ..pogoda zaczęła się robić coraz to gorsza..
Next stop - castle Peles in Sinaia. We went lovely road from Rasnov to Sinaia ( through mountain and lot of nice bends ) but unfortunately ..weather started to make worse and worse..

Ostatecznie zakończyłam dzień ..kompletnie przemoczona. Zamiast zwiedzania Braszowa musiałam wrócić na kemping, znaleźć suszarkę do włosów i zacząć suszyć motocyklowe ciuchy.
Finally I ended my day...completly wet. Instead of visiting Brasov I had to back to camping, find my hairdryer and start to dry my motorcycle's stuff.
 Kemping jest prawie u stóp zamku w Rasnowie ( 20 RON za dwie osoby)
Camping is almost at the foot of the castle in Rasnov ( 20 RON for two person).

Następnego dnia zostawiliśmy namiot i motocyklowe rzeczy do wyschnięcia na słońcu i poszliśmy na zamek ( 10 RON za wstęp)
Next day we left tent and motorcycle's stuff to dry in the sun after night storm and we go on foot to castle (entry 10 RON for person)